FR
25/06/2020

Focus EcoBoost Hybrid verbruikt tot 17 procent minder

Ford heeft aangekondigd dat de verbeterde Ford Focus vanaf nu in heel Europa verkrijgbaar is met de zuinige EcoBoost Hybrid-aandrijving.

Ford introduceert de EcoBoost Hybrid-aandrijving in de Focus. Het ‘mild hybrid’-systeem met 48V-batterij verlaagt niet alleen het brandstofverbruik - in samenwerking met de cilinderuitschakeling - maar verhoogt ook de prestaties.



Behalve de nieuwe geëlektrificeerde aandrijflijn verzekert de verbeterde Focus ook een hoogwaardigere rijervaring dankzij het nieuwe, 12,3” grote ‘true colour’-instrumentenbord met lcd-technologie, en een verbeterde connectiviteits- en bezitservaring dankzij de standaard FordPass Connect-modem. Die omvat ook de innovatieve ‘Local Hazard Information’-functie, die later dit jaar verkrijgbaar wordt.

« "Onze geëlektrificeerde aandrijflijnen werden niet alleen ontwikkeld om bestuurders te laten besparen op brandstof, maar ook om het rijplezier van onze modellen te verhogen”, aldus Roelant de Waard, vice president Marketing, Sales & Service bij Ford of Europe. “Door de elektromotor en benzinemotor naadloos te laten samenwerken, levert de Focus EcoBoost Hybrid een combinatie van efficiëntie en prestaties die enkele jaren geleden nog als een utopie werd bestempeld.". »


Efficiëntie van de EcoBoost Hybrid-aandrijving


De 155 pk sterke 1.0-liter EcoBoost Hybrid-motor van de Focus biedt een specifiek vermogen dat ruim twee keer zo hoog ligt als dat van de 145 pk sterke 2.0-benzinemotor waarmee de Focus nauwelijks 10 jaar geleden kon worden besteld. Bovendien toont hij zich tegelijk zo'n 45 procent zuiniger (NEDC). De Focus EcoBoost Hybrid, die ook verkrijgbaar is met 125 pk, vervangt de standaard alternator van de 1.0-liter EcoBoost-benzinemotor door de riemaangedreven startmotor/generator (BISG). Die laatste recupereert energie die normaal verloren gaat tijdens het remmen en vertragen, en slaat die energie op in de luchtgekoelde lithium-ionbatterij van 48 volt.


Opvallende persoonlijkheden. Innovatieve technologieën


Het Focus-gamma blijft opvallende persoonlijkheden aanbieden die de individuele voorkeuren van de klant weerspiegelen. De nieuwe Focus Connected-versie wordt aangeboden met geavanceerde standaardtechnologieën die bestuurders meer vertrouwen geven aan het stuur en helpen om gefocust te blijven tijdens het rijden. Denk maar aan de draadloze smartphonelader, SYNC 3 met navigatiesysteem, Cruise Control5, parkeersensoren voor- en achteraan en de achteruitrijcamera.

De Focus ST-Line en Focus Active genieten voortaan een rijkere standaarduitrusting, met onder meer een elektronische automatische temperatuurregeling met twee zones, een zelfdimmende achteruitkijkspiegel, ruitenwissers met regensensor en een sleutelvrij instapsysteem.

Stijlverbeteringen zijn onder meer de nu standaard gemonteerde, grotere functionele dakspoiler voor de ST-Line X, Active X en Titanium X, en de standaard zwarte hemelbekleding voor de Focus Active X.

Geavanceerde rijhulpsystemen zijn onder meer Adaptive Cruise Control met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane Centring5 voor moeiteloos fileverkeer en Active Park Assist dat de versnellingspook, het gaspedaal en de remmen bedient om de wagen met een druk op de knop volautomatisch te parkeren.Pre-Collision Assist met Active Braking is standaard en helpt bestuurders om aanrijdingen met voertuigen, voetgangers en fietsers te vermijden of de gevolgen ervan te beperken.

Contacteer ons voor meer info

Deel op Facebook



Nieuws



Algemene Voorwaarden Privacyverklaring Vacatures