FR
17/04/2020

Ford Kuga: de beste brandstofzuinigheid in zijn segment

De geheel nieuwe Kuga is Ford's meest geëlektrificeerde voertuig ooit, en de eerste met milde, volledige en plug-in hybride aandrijflijntechnologieën. Geavanceerde aandrijflijnen worden ondersteund door verbeterde aerodynamica en gewichtsbesparende maatregelen.


Plug-in hybride technologie voor Kuga helpt bij het leveren van het beste brandstofverbruik, CO2-uitstoot en puur elektrisch rijbereik van elke middelgrote SUV, met de mogelijkheid om 72 km af te leggen in emissievrije rijmodus (NEDC).

Het vergelijken van individuele geheel nieuwe Kuga-aandrijflijnen met hun equivalente output- en configuratie-aandrijflijnen uit het uitgaande assortiment levert een brandstofbesparing op van maximaal 28 procent (NEDC). * Inclusief de geheel nieuwe Kuga Plug-In Hybrid met emissievrije, pure elektrisch rijden, wordt het gemiddelde brandstofverbruik in het bereik met 31 procent verbeterd.




Efficiënt ontworpen


De geheel nieuwe Kuga is de eerste SUV die is gebaseerd op Ford's nieuwe, wereldwijde, flexibele voorwielaandrijvingarchitectuur die verbeterde aerodynamica ondersteunt voor een lager brandstofverbruik en het gewicht ten opzichte van uitgaande modellen tot 80 kg vermindert bij vergelijking van gelijkwaardige aandrijflijnvarianten.

Door het uitgebreide gebruik van aluminium is in de hele Kuga-constructie gewicht bespaard, inclusief aluminium draagarmen met een gewicht van 6,8 kg, een bumper van composiet-aluminium met een gewicht van 6,1 kg en een lichter remsysteem met 0,8 kg. Verdere gewichtsbesparingen zijn onder meer lichtere tapijten, holle schokdempers en zelfs neodymium-luidsprekers in het audiosysteem.

De aerodynamische efficiëntie is verbeterd in vergelijking met het uitgaande model, zelfs met een toename van de totale afmetingen. Geoptimaliseerde bodembescherming, deurafdichtingen en verzonken dakrails dragen allemaal bij aan een vermindering van de luchtweerstand met bijna 4 procent.


Gevarieerd aanbod 


Kuga Plug-In Hybrid: combineert een 2,5-liter Atkinson-cyclusmotor, een elektromotor en generator met een 14,4 kWh lithium-ionbatterij. De batterij kan worden opgeladen met behulp van een op het voorspatbord gemonteerde oplaadpoort en wordt automatisch onderweg bijgevuld met behulp van regeneratieve oplaadtechnologie die kinetische energie opvangt die normaal verloren gaat tijdens het remmen. Bestuurders kunnen kiezen wanneer en hoe ze de batterij willen gebruiken met de modi EV Auto, EV Now, EV Later en EV Charge. Wanneer de accu zijn laagste laadtoestand bereikt, keert de Kuga automatisch terug naar de EV Auto-modus - waarbij het benzinemotor vermogen wordt aangevuld met ondersteuning van de elektromotor met herwonnen energie voor een optimaal brandstofverbruik.

Kuga EcoBlue Hybrid: verbetert de 150 pk sterke 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor van Ford met 48-volt mild-hybride technologie. Een riemaangedreven geïntegreerde starter / generator (BISG) vervangt de standaard alternator, waardoor energie kan worden teruggewonnen tijdens het vertragen van het voertuig, en het opladen van een 48-volt lithium-ion luchtgekoeld batterijpakket. De BISG fungeert ook als een motor, die de opgeslagen energie gebruikt om de motor bij normaal rijden en accelereren elektrische koppel ondersteuning te bieden en de elektrische hulpapparatuur van het voertuig te laten draaien. Dankzij het 48-volt-systeem kan Kuga's Auto Start-Stop-technologie in meer situaties werken voor extra brandstofbesparing.

Kuga EcoBoost: de 1.5-liter EcoBoost-benzinemotor van Ford is verkrijgbaar in 120 pk en 150 pk en is uitgerust met het eerste cilinder uitschakelsysteem van Ford voor een driecilindermotor, waardoor één cilinder kan worden gedeactiveerd bij lichte motorbelasting.

Kuga EcoBlue: de 2.0-liter 190-liter EcoBlue en 120-liter 1.5-liter EcoBlue-dieselmotoren optimaliseren zowel het brandstofverbruik als de emissies door functies zoals brandstofinspuiting onder hoge druk en een geïntegreerd inlaatspruitstuk.

Kuga hybride: het voertuig komt later dit jaar aan en maakt gebruik van een zelfladende volledig hybride aandrijflijn die puur elektrisch rijden mogelijk maakt en een 2,5-liter Atkinson-cyclus benzinemotor, elektromotor, generator combineert; lithium-ionbatterij en een door Ford ontwikkelde power-split automatische transmissie.


Contacteer onsOntdek de nieuwe Ford Kuga



Nieuws



Algemene Voorwaarden Privacyverklaring Vacatures